«آرمان‌شهر»

...گویند قافله‌ای در راه است... (شهید آوینی)

«آرمان‌شهر»

...گویند قافله‌ای در راه است... (شهید آوینی)

بسم ربّ الشّهداء و الصّدیقین

کربلا، ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر. ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آن‌گاه روانه‌ی دیار قدس شویم. (شهید آوینی)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

به این میگن سبک زندگی! باید غرق شویم...

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ق.ظ

لینک زیر توجه‌ام را جلب کرد و داغمان را تازه!

(حذف شد؛ حاشیه نوشت را بخوانید)

گرچه خود همین لینک چندین و چند مقاله در زمینه علوم انسانی می‌طلبه!! ولی نمیخوام به صورت مصداقی درباره اندروید صحبت کنم و بنام بر اینه که کلی بحث کنم.

شاید تنها کتابی که درباره سبک زندگی دینی قوی دیده ام، همان کتاب «مفایتح الحیاة» است که خیلی هنرمندانه تدوین شده است، اما مشکل اینجاست که آیا سبک زندگی بخش‌نامه یا کتابی است که اگر بخوانیم میتوانیم آن را پیاده کنیم؟ و اگر کتابی نیست چگونه است؟ قصد ندارم، از ارزش کتاب مذکور و امثالهم بکاهم ولی دغدغه ام این است که چرا با اینکه میدانیم فلان عمل، پسندیده است و خیلی جاها هم دیده یا شنیده یا خوانده ایم، اما عمل نمیکنیم. مگر ما کم سَبک داریم؟! اگر کتاب را کافی بدانیم، پس قرآن که بزرگ‌ترین کتاب برای هدایت و سبک زندگی است، باید کافی می‌بود و نیاز به «امام» نبود! (مگر نه اینکه سبک زندگی همان دین است و دین یعنی سبک زندگی...)

برای جواب دادن به این پرسش بحثم را با یک مثال ادامه میدهم... دوست صاحب نظری می‌گفت در یکی از کشورهای غربی یک آزمایش طراحی کردند، به این صورت که برای پی بردن به تأثیر تبلیغ یک محصول، یک فیلم را در پرده سینما به دو صورت برای مخاطبین نمایش دادند؛ یک بار با تصویر زمینه نوشابه با یک مارک خاص و یک بار بدون تصویر زمینه... بعد از اتمام فیلم، مشاهده شد، مخاطبینی که فیلم سینمایی را با تصویر زمینه نوشابه تماشا کرده اند برای خرید آن نوشابه خارج سالن بیشتر اقدام کرده اند نسبت به مخاطبینی که تصویر زمینه نوشابه در پرده را نداشتند.

از این آزمایش یک نتیجه کلیدی برداشت می‌شود و آن این است که سبک زندگی، یک مسئله‌ی جاری است و به اصطلاح استاتیک نیست. سبک زندگی اگر در قالب کتاب، یک گوشه خانه ثابت باشد احتمالا برای همیشه خاک میخورد. چون انسان ذاتا غافل و سهل انگار است... انسان مکرر به تذکر نیاز دارد (لازم نمی‌بینم آیات و احادیث رو اختصاص درباره غفلت بیارم)

بارها شده بود که برای خواندن تفسیر المیزان تنبلی می‌کردم با اینکه تمام آن را در گوشی همراه داشتم... اما تا وقتی نصف صفحه نمیخواندم، برایم بسیار سنگین بود... و بعد از آن نصف صفحه، متوجه گذر زمان نمی‌شدم...! دلیلش را وقتی دقت کردم در همین مسئله یافتم... اینکه باید غرق شد. سبک را باید در زندگی جاری کرد.

اصولا یکی از مهم‌ترین مسئولیتهای «ولی» یا «امام» همین است: جاری کردن بزرگترین کتاب سبک زندگی


پ.ن:

a***dify یک برنامه است که شاید در ظاهر هیچ ضرری برای من نوعی نداشته باشد. اما وقتی می‌بینم شرکت گوگل طوری محصولش را تبلیغ میکند که در زندگی من جاری و سالی باشد، به نکته فوق بیش از پیش واقف می‌شوم. جالب است بدانید به گفته خودشان، آرم اندروید را از علامت آدمک دستشویی برداشت کرده اند!!!

حاشیه نوشت:
مدتها بعد از نوشتن پست وقتی لینک مورد بحث رو باز کردم، دیدم نمادهای ناهنجار که نشان دهنده گرایش های خاص و انحرافات غیر اخلاقی می باشد به صورت پرچم در دست آدمکهای اندرویدی قرار گرفته ! بدین خاطر از انتشار لینک منصرف شدم. اجمالا همین قدر در توضیح لینک حذف شده باید بگم؛ آدمکهایی در قالب الگوهای آدمک اندروید در تیپ و شکل های مختلف میتونستید انتخاب کنید و با دیگران به اشتراک بذارید.

۹۲/۱۱/۲۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
‌ ‌

نظرات  (۲)

۲۳ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۰۱ سعید مخلصی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حالا چرا این لینک اذیتتون میکنه؟
*** ******* *** ** *** ******

پاسخ:
این به تنهایی اذیت نمیکنه... البته لحنم بیشتر تمجید بود که چقدر خوب برای فروش محصول، فرهنگ گذاری میکنن!
بگذریم از باطل بودن تفکرات پشت سر اون که گوگل حمایت می‌کنه و جاسوسی می‌کنه و غیره
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۱ سید احمد علوی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دغدغه است **** *** ** *****
پاسخ:
استاد درس فارسی عمومی به ما گفت دقدقه درسته نه دغدغه!
ما هم اولش اعتراض کردیم بعد گفت نه!
فکر کنم از دقیقه گرفته شده. شایدم از دق و دلی... به هر حال از اونجایی که نظر مخاطب برام مهم تره تغییرش دادم!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">