«آرمان‌شهر»

...گویند قافله‌ای در راه است... (شهید آوینی)

«آرمان‌شهر»

...گویند قافله‌ای در راه است... (شهید آوینی)

بسم ربّ الشّهداء و الصّدیقین

کربلا، ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر. ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آن‌گاه روانه‌ی دیار قدس شویم. (شهید آوینی)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

ما ملت گریه سیاسی هستیم

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۱۵ ق.ظ

اینک محرم شد و وقت آن رسیده است که تمام عرشیان و فرشیان در تسلی قلّب مطهر امام عصر ناله زنند و گرد و خاک به پا کنند، و چشم‌ها از سر شور و شعور و ارادت و معرفت، تر شوند؛ و قلب ها فقط به یاد و ذکر او ندبه سر دهند.

مگر ندبه کنندگان، می‌توانند جز برای حسین ندبه کنند، ضجه زنندگان، جز برای او ضجه زنند...و اشک ها جز برای مثل ایشان ریخته شود... آنگاه که در دعای ندبه فرموده باشند: و إیّاهم فلیندب النادبون و لمثلهم فلتذرف الدّموع ولیصرخ الصارخون و یضج و الضاجون و یعج العاجون . . .

در قاموس کربلاییان، هرقدر هم که در دلشان غم بزرگی باشد، غم به حساب نمی‌آید... در فرهنگ‌نامه مصیبت‌زدگان حقیقی، "مصیبة ما أعظمها و أعظم رزیتها..." که باشد دیگر برای مصیبت های کوچک غصه نمی‌خورند... بلکه به شوق بسط عدل از همان طالب خون مقتول کربلا، مصائب کوچک را خورد می‌کنند و منتظر و دست‌بسته نمی‌ایستند؛ اینک دوباره کلام روح بخش روح خدا طنین انداز می‌شود که: « ما ملت گریه سیاسی هستیم؛ ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‏دهیم و خرد می‏کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است. دست اهل منبر را، دست علما را بستند و نگذاشتند که اینها تبلیغات خودشان را بکنند؛ و آنها تبلیغات را از آن طرف شروع کردند، و ما را به عقب راندند و تمام مخازن ما را به چپاول بردند. در زمان محمدرضا هم به همین معنا، منتها با فرم دیگر، به فرم دیگر، نه با آنطور سرنیزه، به یک جور دیگر، این طایفه را می‏خواستند کنار بگذارند. حالا هم همان ها [هستند] منتها جوان های ما را بازی می‏دهند. همان مساله است. همان مساله زمان رضاخان است که مجالس را او قدغن کرد. حالا یک دسته‏ای آمده‏اند می گویند که نه، دیگر روضه نخوانید! نمی‏‌فهمند اینها که روضه یعنی چه. اینها ماهیت این عزاداری را نمی‏دانند چیست. نمی‌‏دانند که این نهضت امام حسین آمده تا اینجا، تا این نهضت را درست کرده. »

آری... در همین مرام و مکتب پیر خمین است که سید شهیدان اهل قلم این‌گونه می‌نگارد:
« بگذار دشمن، خود را بفریبد و از پیوند تاریخی ما با عاشورا غافل بماند.‏ اگر امام تنها نماند اسلام هم پیروز خواهد شد،
و ما اهل کوفه نیستیم که امام را تنها بگذاریم.‏ بگذار دشمن هرگز در نیابد آینده در کف آن حزب‌اللهی کوچکی است. که کفن«هیهات منا الذله» در بر کرده است. و قلک پس‌اندازش را چون نارنجکی به قلب دشمن می‌کوبد.‏ بگذار دشمن، خود را بفریبد و در انتظار از پا نشستن ما باشد.‏ آینده از آنِ فرزندان ماست. »

آینده ای که اهل آن، ندای منتقم قتیل العبرات را در حالی که تکیه به دیوار کعبه زده است؛ خواهند شنید:

ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشاناً

ألا یا أهل  العالم إن جدّی الحسین طرحوه عریاناً

و راستی کار ندبه کننده جز این است که مظلومیت صاحب ندبه را به گوش عالمیان برساند... ؟

قتیل العبرات

۹۳/۰۸/۰۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
‌ ‌

نظرات  (۲)

۱۰ آبان ۹۳ ، ۰۰:۴۹ امیـــــد ...
اصلا حسیـــــــــــــن ، جنس غمشـ فرق میکند
شعر حسیــــــــــــن قافیه اشـ فرق میکند
من از حسیــــــــــــن منی رسول الله فهمیدم
اصلا حسیـــــــــــــن کل وجودشـ فرق میکند

ممنون که سر زدید به ما از پستاتون استفاده کردیم
التماس دعای مخصوص تو این شبا ....
پاسخ:
بنده هم از شما ممنونم... محتاج دعا هستیم.

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی میکنند و بر حسینی می گریند که آزاده زیست.(دکتر علی شریعتی)


پاسخ:
امام راحل و علمای هشیار گذشته با اقتدا به مکتب عاشورا، ننگ مذاهب ساختگی بابیت و بهائیت را خورد کردند تا امروز زیر شلاق ظالمان، شاهد آنچه از جمله در وهابیت امروز می‌بینیم، نباشیم.
نه تنها امام خمینی بلکه هر رهبر آزاده‌ای در دنیا به حسین(علیه‌السلام) اقتدا می‌کند و باید اقتدا کند... گاندی جمله مشهوری دارد:
«من برای مردم هند چیز تازه نیاوردم ، فقط نتیجه ای را که از مطالب و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمان کربلا به دست آورده بودم ، ارمغان ملت هند کردم . اگر بخواهیم هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی پیمود... .»

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">