«آرمان‌شهر»

...گویند قافله‌ای در راه است... (شهید آوینی)

«آرمان‌شهر»

...گویند قافله‌ای در راه است... (شهید آوینی)

بسم ربّ الشّهداء و الصّدیقین

کربلا، ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر. ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آن‌گاه روانه‌ی دیار قدس شویم. (شهید آوینی)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

.
مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی می‌فرمود قریب به این مضمون که : « ... اگه این امامی که ما داشتیم تو اونا پیدا میشد و انقلاب رو اونا میکردن، بنده در شیعه بودنم شک می‌کردم... » این سخن رو ذیل حدیثی بیان می‌کردن مبنی بر اینکه اهل بیت علیهم‌السّلام اصل و ریشه هر خیری هستند... (و دشمنان ایشان هم اصل هر بدی) ... » یعنی به تعبیری دیگه اگه قرار بود انقلاب اسلامی از کشورهای سنّی نشین شروع می‌شد، یا اون انقلاب خیر نبود یا ما شیعه نبودیم! واقعا باید این حدیث رو از نو فهمید که: به شرق و غرب عالم برید، علم صحیح رو هرگز نمی‌یابید مگر در نزد ما اهل بیت ... علم صحیح یعنی «یک» ریشه‌ی بدون آفت!
.
.
داشتم از منشأ خیر می‌گفتم... امام خمینی یک اصل خیر رو بنا نهاد به اسم ولایت فقیه و گفت پشتیبان اون باشید تا مملکت آسیبی نبینه... الان که اوضاع مصر رو می‌بینم، بیشتر کلام آیت الله مجتهدی رو درک می‌کنم... بیشتر و بیشتر از رهبری روح خدا در حیرت هستم... احساس می‌کنم، احساس که نه باور می‌کنم، امام خمینی "تشیع" رو به معنای واقعی و تام کلمه اثبات کرد و بعد از او سردمداری این کار بر عهده مقام معظم رهبری هست. با اینها اگر رهبری انقلاب زمین بخوره، تشیع به زمین خواهد خورد...
.
.
.
از نظر من وقایعی که سال 88 اتفاق افتاد بی‌ارتباط با قیام های منطقه نبود(1)، اگه در سال 88 رهبری و نظام به زمین نشسته بود، مسلما ریشه این شجره‌ی خیر، دیگه نمی‌تونست شاخ و برگ بده... دشمن خوب اوضاع رو شناخته بود و باید هم خودش رو آماده کنه که با قدرت بیشتر به چهره ریشه تمام انقلابها، چنگ بندازه... چنگ انداختن به دو رکن مهم این شجره؛ مقبولیت و مشروعیت (زهی خیال باطل!)
در ایران مشروعیت و مقبولیت دو رکن جداست بر خلاف غرب که به نظر میرسه مشروعیت رو هم مردم تعیین میکنن. یعنی اونجا هم مقبولیت و هم مشروعیت با مردمه! اگه یه رکن ساقط بشه، اون یکی هم خود به خود میره کنار! در ایران این طور نیست که جمهوری به علاوه اسلامی باشه. منظور از جمهوری، جمهوریت داخل اسلام هست. لذا اصولا هیچ وقت مشروعیت فدای جمهوریت نمیشه و چنین حالتی پیش نمیاد.
به همین خاطر هست که انقلاب اسلامی ایران، بسیار قوی‌تر از ملت‌های دیگه همچنان پا برجاست و علی مطهری و امثال علی مطهری ها به درستی میگن: نظام خیلی قوی هست و نباید فکر کنیم با هر بادی میلرزه! متأسفانه قسمت اول رو میگن، اما بعدش رو نمیگن که همین نظام قوی اگه مشروعیت و مقبولیتش به ناحق خدشه دار بشه، چه برخوردی باید کرد؟! اگر خواستن مقبولیت رو مصادره کنن که درصد بسیار زیادی از 80 درصد مشارکت مردمی باشه و اگه خواستن کوتاه آمدن رو مشروع معرفی کنن چه ؟ خــــــــــــــــــــــیلی راحـــــــــــــــــــــت تهمت بزنن... بعدش هم قضیه ماست مالــــــــــــــــــــی! و انتظار داشته باشن سه نقطه چه؟ ظلم به ریشه یه طرف، ظلم به شاخ و برگها بکنن چه ؟... چه برخوردی باید کرد ؟.

خیلی خوب انگار میکنم چراغی را که ایزد برفروزد، هرآنکس پف کند ریشه‌اش بسوزد!


پ.ن:

1- این نظر شخصی خودمه، گرچه سیاستمدران آمریکا، خود به سرویس های اطلاعاتی شون اعتراض کرده بودن که چرا بیداری اسلامی رو پیش‌بینی نکرده بودند.

2- فیلم سخنرانی آیت الله مجتهدی، توی آپارات هست؛ اون قسمتش خیلی جالبه که میگن، سنّی‌های سامرا لباس زنانه برده بودن برای آخوندهاشون...! حتما دانلود کنید.

لینک دانلود

‌ ‌
۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۸:۵۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

مدتی بود به شدت مشغول طراحی یک نرم‌افزار اندروید برای کانون بودیم... به حدی که وقت سر خاروندن پیدا نمی‌کردم چه برسه به پست گذاشتن!!

بالاخره بعد از تست کردن بسیار روی گوشی های مختلف تونستم، یه نسخه قابل قبول از آب دربیارم.

نرم افزارش بر اساس زمان‌بندی کاربر، تصویر زمینه رو تغییر میده، 30 تا تصویر زمینه زیبا وجود داره... که روی هر کدوم، عبارت « سلام بر تو... » خطاب به امام زمان نوشته شده...

می‌تونید از این لینک دانلود کنید. دعاش رو هم به جون رفقا . . . که نه! برای تعجیل در فرج صاحبمون کنید...

------------------------------------------------------------------

نرم افزار مسیحا نفس که شامل ده ها جمله با مضمون مهدوی (آیه، حدیث، شعر و ...) است، اضافه شد. نظراتتون رو جهت هرچه بهتر شدن کار دریغ نکنید. اطلاعات تکمیلی و لینک دانلود

‌ ‌
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
نامه‏‌اى در اواخر ماه صفر سال 410 (هجرى) از ناحیه مقدّسه امام زمان علیه السّلام به شیخ مفید محمّد بن محمّد بن نعمان- قدّس اللَّه روحه- رسید، حامل نامه گفته است که آن را از ناحیه‏‌اى متّصل به حجاز آورده، و مضمون توقیع این است:

این نامه‌‏اى است به برادر با ایمان و دوست رشید أبو عبد اللَّه محمّد بن محمّد بن نعمان:

شیخ مفید- أدام اللَّه اعزازه- که از جمله پیمان‌هایى است که به ودیعت نهاده شده و از بندگان خدا اخذ گردیده است.

بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم، سلام بر تو اى دوست مخلص در دین که در اعتقاد به ما با علم و یقین امتیاز دارى. ما شکر وجود تو را به پیشگاه خداوندى که جز او خدایى نیست برده و از ذات بی‌زوالش مسألت می‌نماییم که رحمت پیاپى خود را بر آقا و مولى و پیغمبر ما محمّد و اولاد طاهرین او فرو فرستد، و به تو- که پروردگار توفیقات را براى‏ یارى حق، مستدام بدارد و پاداش تو را با سخنانى که از جانب ما می‌‏گویى با صداقت، افزون گرداند- اعلام می‌دارم که به ما اجازه داده شده که تو را به شرافت مکاتبه مفتخر سازیم و موظّف بداریم که آنچه به تو می‌نویسیم به دوستان ما که نزد تو می‌باشند برسانى.

خداوند تمامى ایشان را به طاعت خود عزیز بدارد و با حفظ و عنایات خود مشکلات آنان را برطرف فرماید. خداوند تو را به امداد خود بر دشمنانش که از دین او بیرون رفته‏‌اند، پیروز گرداند و در رسانیدن به کسانى که اطمینان به آنان دارى به طرزى که إن‌شاءاللَّه می‌نویسم عمل کن.

هر چند ما در جایى منزل کرده‏‌ایم، که از محلّ سکونت ستمگران دور است و این هم به علّتى است که خداوند صلاح ما و شیعیان با ایمان ما را تا زمانى که دولت دنیا از آن فاسقان می‌‏باشد در این دیده است، ولى در عین حال از اخبار و اوضاع شما کاملا آگاهیم و چیزى از آن بر ما پوشیده نمی‌ماند.

ما از لغزش‌هایى که از برخى شیعیان سر می‌زند از وقتى که بسیارى از آنان میل به‏ بعضى از کارهاى ناشایسته‏‌اى نموده‌‏اند که نیکان گذشته از آنان احتراز می‌نمودند و پیمانى که از آنان براى توجّه به خداوند و دورى از زشتی‌ها گرفته شده و آن را پشت سر انداخته‌‏اند اطّلاع داریم، گویا آنان نمی‌دانند که ما در رعایت حال شما کوتاهى نی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌‏ایم، و اگر جز این بود از هر سو گرفتارى به شما رو می‌آورد و دشمنانتان، شما را از میان می‌بردند، تقوا پیشه سازید و به ما اعتماد کنید و چاره این فتنه و امتحان را که به شما رو آورده است از ما بخواهید امتحانى که هر کس مرگش رسیده باشد، در آن نابود می‌گردد و آن‌کس که به آرزوى خود رسیده باشد از ورطه آن به سلامت می‌رود. آن فتنه و امتحان علامت حرکت ما و امتیاز شما در برابر اطاعت و نافرمانى ما است، خداوند هم نور خود را کامل می‌گرداند هر چند مشرکان نخواهند. با تقیّه خود را از دشمنان نگاهدارید و از افروختن آتش جاهلیّت پرهیز کنید.

کسانى که در این فتنه به جاهاى پنهان؛ پناه نبرده و در سرزنش آن، راه پسندیده گرفته‌‏اند.

چون ماه جمادى الاولى سال جارى فرا رسید، شما باید از آنچه در آن ماه روى می‌دهد، عبرت بگیرید، و از آنچه بعد از آن واقع می‌شود، از خواب غفلت بیدار شوید.

عنقریب علامت آشکارى از آسمان براى شما پدید می‌آید و نظیر آن در زمین نیز ظاهر می‌گردد که مردم را اندوهگین می‌کند و به وحشت می‌اندازد. آنگاه مردمى که از اسلام خارج شده‌‏اند بر عراق مسلّط می‌گردند و به واسطه سوء اعمال آنان اهل عراق دچار ضیق معیشت می‌شوند، سپس این رنج و زحمت با مرگ یکى از اشرار از میان می‌رود؛ و از مردن او پرهیزگاران خیر اندیش خشنود می‌گردند، و مردمى که از اطراف عالم آرزوى حجّ بیت اللَّه دارند، به آرزوى خود می‌رسند و به حجّ می‌روند.

هر مردى از شما باید به آنچه که به وسیله دوستى ما به آن تقرّب می‌جست عمل کند.

و از آنچه مقام او را پست می‌گرداند و خوش آیند ما نیست اجتناب نماید زیرا خداوند بطور ناگهانى انسان را برانگیخته می‌‏کند؛ آن‌هم در وقتى که توبه سودى بحال او ندارد و پشیمانى او را از کیفر ما نجات نمی‌‏دهد، خداوند تو را به رشد و کمال الهام بخشد و با لطف خود به رحمت واسعه‏‌اش توفیق دهد!.

نسخه توقیع به دست خطّ مبارکش که بر آن سلام باد! : این نامه‏‌اى است از ما به تو؛ اى برادر و اى ولىّ، و اى مخلص در محبّت ما، و اى پاک و یاور وفادار- خداوند با دیده‌‏اى که خواب ندارد تو را حراست فرماید- پس آن را خوب نگاهدار، و بر خطّى که مرقوم داشتیم بدان چه تعهّد نمودیم اظهار مدار و نشان کسى مده، و مفاد آن را به کسى رسان که نزد او آرام می‌گیرى، و جماعت ایشان را سفارش کن که به خواست خدا بدان عمل کنند، و صلوات خدا بر محمّد و آل پاکش باد.

احتجاج (ترجمه جعفری، ج2، ص649)‏

                       
‌ ‌
۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۹:۴۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر